الگوریتم گوگل در سال 2020 به طور عمده آپدیت شد.
در تاریخ 14 ژانویه یک بروز رسانی عمیق در الگوریتم های گوگل صورت گرفت. که در این تغییرات بسیاری از سایت ها دچار سقوط جایگاه و برخی صعود جایگاه در گوگل شدند.
اما این تنها بروزرسانی گوگل نخواهد بود و در آینده شاهد تغییرات بیشتری در نحوه رفتار موتور جستجوی گوگل هستیم.
سال گذشته، ظاهر نتایج جستجوی گوگل روی دستگاه های موبایل تغییر کرد. گوگل در توئیتی اعلام کرده است که این تغییر ظاهر به زودی روی دسکتاپ نیز اعمال خواهد شد.
در این تغییر جدید، نام دامنه سایت و آیکن برند (favicons ) نمایش داده می شود و برای نتایج تبلیغات نیز، آیکن Ad به صورت بولد و مشکی دیده خواهد شد.
این فرمت جدید، برند سایت را در مرکز دید قرار می دهد و به کاربران اجازه می دهد راحت تر بفهمند منبع اطلاعات از کجاست، ساده تر نتایج را بررسی کنند و سریع تر تصمیم بگیرند که روی کدام نتیجه کلیک کنند. تغییر در ظاهر نتایج جستجو می تواند روی نرخ کلیک یا CTR سایت شما تاثیر بگذارد. امّا بسیار مهم است که در صورت افت، به هیچ وجه تصمیم عجولانه نگیرید و تغییرات غیر منطقی ایجاد نکنید.
بهتر است مدتی صبر کنید تا کاربران به ظاهر جدید عادت کنند. سپس ببینید که چگونه می توانید ظاهر نتایج طبیعی خود را در گوگل بهبود بخشید.
درباره این سایت